Zoek of stel een vraag. Een aantal van de meest gestelde vragen vindt u hieronder. Staat uw vraag er niet tussen, bel of mail ons dan gerust.
U kunt iedere verzekering bij ons meteen afsluiten, ook als u al een verzekering bij een andere verzekeraar heeft lopen. Bij het aanvragen van een polis wordt gevraagd naar de maatschappij, het polisnummer en de afloopdatum van uw huidige verzekering.
Wij bieden u opzegservice. Als u het gevraagde invult dan zorgen wij voor de rest: het tijdig afmelden bij uw huidige verzekeraar, het stipt laten ingaan van de nieuwe polis en het incasseren van de premie. Dit wordt 'oversluiten' genoemd. U bent gegarandeerd nooit dubbel verzekerd of, erger nog, onverzekerd. Wij adviseren u om van deze service gebruik te maken en niet te wachten tot de afloopdatum van uw huidige polis, want dat wordt maar al te vaak vergeten.
U kunt opzeggen. De opzegtermijn bedraagt 1 maand. Wij storten de restitutie van uw premie direct terug op uw rekening.
Vanwege onze dienstverlening beschikt Connect Assuradeuren over gegevens van u als klant. Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Alle gegevens die op u en uw situatie betrekking hebben archiveren wij in uw relatiedossier. Wij gebruiken die (persoons)gegevens uitsluitend om ons werk als verzekeraar/adviseur goed te kunnen doen. We gebruiken ze dus alleen waarvoor ze zijn bestemd: voor onze advies-, bemiddelings-, en schadebehandelingsfunctie en voor communicatiedoeleinden die voortvloeien uit onze zorgplicht.
Ons volledige privacy statement staat vermeld op onze website. U kunt dat ook op papier bij ons opvragen.
Een inbraak kunt u digitaal melden via de app. U kunt uw schademelding direct doen met een directe follow-up (binnen 24 uur). Heeft u geen online mogelijkheid? Dan kunt u de schade natuurlijk ook telefonisch bij ons melden.
Bij paniek en spoedeisende zaken, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, kunt u ons 24/7 bellen voor hulp.
U kunt dan uw telefoonnummer en een boodschap inspreken op de telefoonbeantwoorder. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.
Ja, wij communiceren zoveel mogelijk digitaal, per e-mail of via de website.
Wijzigingen in uw persoonsgegevens kunt u eenvoudig aanpassen in uw digitale polismap. Wijzigingen in uw polissen kunt u doorgeven aan één van de medewerkers bij Connect Assuradeuren. Dit kan telefonisch (0229-783024) of per mail (info@connect-assuradeuren.nl). Wij attenderen u er op dat deze aanpassingen consequenties kunnen hebben voor uw premie.
U kunt als u dat wilt de verkochte/ingeruilde auto per omruildatum op de lopende verzekering vervangen door uw nieuwe auto. Ook kunt u dan de verzekerde condities aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.
U kunt onze voordelen ontdekken door een offerte op te vragen bij Connect Assuradeuren. Dit kan telefonisch (0229-783024) of per e-mail (info@connect-assuradeuren.nl).
De premie is afhankelijk van een aantal factoren die verschillen per verzekeringssoort. Neem als voorbeeld de personenautoverzekering. De WA premie is gerelateerd aan het gewicht van de auto. De casco premie daarentegen is weer gerelateerd aan de oorspronkelijke cataloguswaarde.
De verschuldigde premiebedragen worden door middel van een automatische incassoprocedure door Connect Assuradeuren van uw IBAN afgeschreven. Bent u het onverhoopt niet eens met een afschrijving, dan kunt u middels een eenvoudige mededeling aan uw bank of in internetbankieren, het afgeschreven bedrag direct op uw rekening laten terugstorten (storneren). U blijft dus te allen tijde volledig baas over uw rekening en saldo.
Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.
U bent vrij in het kiezen van een bedrijf dat uw schade kan herstellen. Voor de autoverzekering raden wij u aan om gebruik te maken van de door Connect Assuradeuren geselecteerde herstelbedrijven. Door daarvan gebruik te maken heeft u geen of een lager eigen risico bij schade aan uw auto.
Het is van belang dat u een schade zo snel mogelijk meldt. Dat kan digitaal via de app. Mocht dat niet lukken, dan kunt u ons bellen of mailen naar: schade@connect-assuradeuren.nl. Connect Assuradeuren neemt uw schade binnen 24 uur in behandeling. Als de gemelde schade binnen de dekking van uw verzekering valt, zal na schadevaststelling door onafhankelijke schade-experts, het schadebedrag binnen 24 uur aan u worden overgemaakt. Snel, correct, probleemloos en prettig. U kunt ons natuurlijk ook bellen, 0229-753470
Jazeker. Wij maken een offerte voor u en nemen die persoonlijk met u door zodat de verzekering altijd aansluit op uw eigen situatie.
Een vrijwaringsbewijs krijgt u als u uw auto verkoopt. Verkoopt u uw auto aan een door de RDW erkend autobedrijf, dan regelen zij dit. Verkoopt u uw auto aan een particulier persoon dan dient hij/zij zorg te dragen voor de omzetting van het kenteken op de naam van de koper. Dat kan bij het postloket. Met het vrijwaringsbewijs toont u aan dat u niet langer de juridische eigenaar bent van de auto en dus niet meer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen zoals het betalen van APK, de motorrijtuigenbelasting en de verzekering.
Uw tweede auto wordt, mits niet door één van uw kinderen bestuurd maar door uzelf of uw partner, gelijk ingeschaald voor de bonus/maluskorting als uw eerste gezinsauto. Als het een auto betreft voor één van uw kinderen, dan wordt de standaard acceptatieprocedure gevolgd op basis van de gegevens van uw kind.
Een schriftelijke verklaring van de leasemaatschappij hoeveel jaren u daar schadevrij hebt gereden voldoet ook. Zonder een dergelijke verklaring of een officiële bonus/malus verklaring is er helaas geen mogelijkheid tot het overnemen van korting wegens schadevrij rijden.
Dit is de premiekorting die u met de schadevrije jaren heeft opgebouwd. Op basis van uw huidige kortingspercentage en de opgebouwde schadevrije jaren, die wij controleren via Roy-Data, wordt de definitieve korting vastgesteld. Ook de verklaring van een leasemaatschappij rondom het aantal schadevrij gereden jaren kan volstaan.
Wij raden aan om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade.
Het eigen risico bij een autoverzekering is afhankelijk van het aanbod dat wij u kunnen doen. Wij selecteren voor u de laagste premies. Soms is er geen eigen risico maar er zijn ook verzekeraars die bijv. € 150,= eigen risico hanteren. Dit vermelden wij in de offerte en op de polis.